شامپو مخصوص موهای کراتین شده|شامپو برای موهای کراتین شده

فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی نیروان ارائه دهنده انواع محصولات آرایشی و بهداشتی از انواع برندهای ایرانی و خارجی با ضمانت اصالت و کیفیت کالا در خدمت شما سروران گرامی می باشد.

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

شامپو مخصوص موهای کراتین شده|شامپو برای موهای کراتین شده

۵ بازديد
اگر نمی توانید به سالن های زیبایی بروید، می توانید یک درمان کراتینه خانگی را در جهت مراقبت از موهای خود بگنجانید. با خواندن این مقاله مطمئناً شما می دانید که چگونه شامپو کراتین عمل میکند همچنین طرز استفاده از شامپو کراتین را به درستی انجام دهید تا بتوانید از مزایای آن نهایت استفاده را ببرید. برای آشنایی با محصولات مورد علاقه یتان با ما در فروشگاه آنلاین نیروان شروع کنید:
شامپو کراتین مکس لیدی
شامپو کراتین کامان
شامپو کراتینه گلیس طلایی
شامپو کراتینه سینره
شامپو کراتینه خارجی
شامپو کراتینه الدورا
شامپو کراتین سایوس
شامپو کراتین لروکس
شامپو کراتین جنسینگ هسل

شامپو کراتینه چیست؟

شامپو کراتینه شامپویی با پروتئین «کراتین» است. وقتی لیست مواد تشکیل دهنده پشت شامپوی کراتینه را بررسی می کنید، بیشتر عبارت "کراتین هیدرولیز شده" یا "آمینو اسیدهای کراتین" را در آنجا خواهید یافت.
همچنین می توان گفت دو نوع شامپو کراتینه وجود دارد. اکثر آنها کراتین را به عنوان یک ماده حمایت کننده دارند. و برخی از آنها کراتین را به عنوان ماده اصلی تشکیل می دهند. مورد دوم توسط فروشگاه ها "شامپو کراتینه" نامیده می شود.با این حال، ما همه شامپوهایی که حاوی این ماده ارزشمند هستند را "شامپو کراتین" می نامیم. در فروشگاه آنلاین نیروان میتوانید از لیست شامپو های کراتینه ی ما دیدن فرمایید.

شامپو مخصوص موهای کراتین شده چه تاثیری بر روی مو دارد و چگونه عمل میکند؟

کراتین موجود در موی انسان پروتئینی است که از 19 اسید آمینه تشکیل شده است. یکی از این اسیدها سیستئین است و باید کمی بیشتر مورد توجه قرارگیرد. سیستئین سرشار از گوگرد است و نقش عمده ای در انسجام سلول های مو دارد.
موهای شما حاوی 8 درصد رطوبت، 3 درصد مواد معدنی و 89 درصد کراتین است. بگذارید 89 درصد فرو برود.بسیار عالی این خیلی زیاد است، اینطور نیست؟
بنابراین موهای شما عمدتا از کراتین تشکیل شده است. احتمالاً جای تعجب نیست که کراتین مسئول ساختار داخلی و خارجی موهای شما است. بنابراین، کراتین مسئول استحکام و انعطاف پذیری موهای شما است.
می توانید تصور کنید که اگر مقداری کراتین از موهای شما حذف شود، ساختار ناپایدار می شود و موهای شما ضعیف تر می شود. نتیجه موهای آسیب دیده است. در زیر میکروسکوپ، موهای شما به نظر می رسد، که به شکل: جاده ای با شکاف و چاله، یا سنگ آهکی که سوراخ های کوچکی در آن وجود دارد.سنگ آهک با سوراخ های کوچک مانند موهای آسیب دیده فاقد کراتین، هنگامی که موهای شما در چنین شرایطی قرار دارند، محصولات کراتینه مو برای شما مفید خواهند بود.
آنها سوراخ ها را پر می کنند و بخشی از آسیب را برطرف می کنند. این باعث می شود موهای شما دوباره قوی تر شود و احتمال شکستگی در آینده کاهش یابد. علاوه بر این، موهایی که سرشار از کراتین هستند معمولاً بسیار صاف‌تر و بدون موخوره هستند.

تفاوت بین شامپو کراتین و مواد گیاهی در مراقبت از مو چیست؟

مهمترین فرق بین شامپو کراتینه با مواد گیاهی این است که شامپو کراتین دیوار شکسته را با آجرهای جدید پر می کند، درحالیکه مواد گیاهی فقط سطح را گچ می کنند. بدیهی است که دومی خوب به نظر می رسد، اما ثبات کمتری دارد.

آیا شامپوی کراتینه خوب است؟

اگر موهای شما ضعیف و آسیب دیده است، باید به فکر خرید محصولات موی غنی شده با کراتین باشید. اگر برخی از کارهای زیر را به طور منظم انجام میدهید،  عاقلانه است که این کار را انجام دهید:
  • موهای خود را بلوند، رنگ یا هایلایت کنید.
  • موهای خود را با ابزارهای حالت دهنده داغ حالت دهید.
  • موهای خود را بیش از حد برس بزنید یا شانه کنید.
  • در آب حاوی کلرید یا نمک شنا کنید.
  • موهای خود را چند ساعت در هفته در معرض نور خورشید قرار دهید.

آیا شامپو کراتینه برای مو ضرر دارد؟

برخی صحبت ها مبنی بر اینکه پروتئین کراتین زیاد برای موهای شما مضر است وجود دارد پس در خرید آن تعقل کنید. مردم تعجب می کنند که اگر موهای شما کراتین زیادی جذب کند چه اتفاقی می افتد. به عنوان مثال، آیا موهای شما بیش از حد اشباع شده است؟
درک این نکته مهم است که مو فقط می تواند مقدار مشخصی پروتئین از شامپو کراتین را جذب کند. پس از آن، دیگر نمی تواند قبول کند. این دقیقاً مانند اسفنجی است که فقط می تواند حداکثر مقدار آب را جذب کند. بنابراین لازم نیست نگران اشباع بیش از حد مو یا «پروتئین شدن بیش از حد» مو باشید.

جذب کراتین مانند اسفنجی است که آب را جذب می کند.دلیل اینکه موها نمی توانند بیشتر جذب شوند این است که قسمت های آسیب دیده مو دارای بار منفی هستند. قسمت های سالم مو دارای بار مثبت هستند. کراتین فقط خود را به نواحی دارای بار منفی می چسباند. بنابراین هنگامی که مو دوباره سالم شد، کراتین دیگر نمی تواند به خود بچسبد.

آیا شامپو کراتینه مو را صاف میکند؟

برخی از محصولات صاف کننده مو در بازار وجود دارد که نام "کراتین" بر روی آن ها وجود دارد. به درمان های کراتینه فکر کنید. بنابراین برخی افراد تصور می کنند که شامپوکراتین ماده ای است که مو را صاف می کند. اما این درست نیست.تنها راه برای صاف کردن موها از طریق گرما یا مواد شیمیایی است که پیوندهای دی سولفید داخلی مو را می شکند. با خرید شامپوی کراتینه موهای شما را صاف نمیشود. ممکن است تعجب کنید که چرا به کراتینه درمانی چنین می گویند، اگر این کراتین نیست که موهای شما را صاف می کند؟ این در واقع یک داستان بازاریابی است.

بهترین مواد کراتینه چیست؟

مهمترین چیزی که در زمینه ی پیدا کردن بهترین مواد کراتین میباشد شناخت مواد کراتینه مو است. بعضی افراد فکر میکنند که بهترین مواد کراتینه مو را اگر پیدا کنند می توانند برای تمامی افراد و انواع جنس موها از آن استفاده کنند، که این فکر کاملا نادرست می باشد.
اگر دقت کنید تمامی شرکت های تولید کننده مواد کراتینه مو و حتی آن شرکت هایی که بهترین مواد کراتینه مو را هم می سازند دارای مدل های مختلفی از مواد کراتینه مو می باشند که هر کدام برای یک مدل موی خاص با ویژگی های خاص در نظر گرفته شده است. مثلا یک مدل برای موهای فر ریز می باشد ، یک مدل برای موهای مجعد ، یک مدل برای موهای آسیب دیده ، یک مدل برای موهای نازک و ... پس برای شناخت بهترین مواد کراتینه مو شما باید چندین مدل از مواد را بشناسید که همه باید در مدل خود بهترین باشند. اگر می خواهید درباره علت صاف نشدن مو بعد از کراتینه بدونید ، می تونید مطلب علت صاف نشدن مو بعد از کراتینه رو مطالعه نمایید.برخی از مواد کراتینه مو احیا و درمان بیشتری به موی شما می دهند و برخی دیگر صافی بیشتری به موهای شما می دهند. بعضی از آنها دارای بوی تندی هستند و بعضی بوی ملایم تری دارند. اما این موارد دلیل برای بهترین مواد کراتینه مو بودن یا بدترین بودن نمی باشد. تشخیص اینکه کدام مواد بهترین مواد کراتینه مو می باشد به سال ها تجربه و کار در این زمینه نیاز دارد.

بهترین مواد کراتینه ی مو چیست؟

برای کراتینه کردن اصلی ترین موضوع میتواند همان شناخت مواد کراتینه باشد.شما اگر بهترین مواد کراتینه هم پیدا کنید باز برای همه ی عموم جنس مو میشود استفاده کرد.شاید جالب باشد بدانید که حتی شرکت های تولید کننده ی بهترین مواد کراتینه هم باید برای انواع تایپ ها و جنس های مختلف مو محصول متفاوت تولید کنند.برای مثال برای مو های فر، موهای آسیب دیده، موهای نازک و...مدل های مختلف مواد کراتینه تولید میشود.
با شناخت انواع مواد کراتینه درمی یابید که بعضی از مواد کراتینه باعث احیای مو و همچنین درمان مو میشود. برخی از مواد کراتینه هم صافی بیشتربه موهایمان میدهند. برخی از آن ها دارای بوی بسیار خوبی هستند و برخی دارای بوی تند که هیچ یک از اینها دلیل بر بهترین و بدترین نوع مواد نمیشوند.

چگونه از شامپو کراتین استفاده کنیم؟

  • موهایتان را شامپو بزنید.
  • هنگام شامپو کردن موهایتان به آرامی پوست سر خود را با نوک انگشتان خود (نه ناخن هایتان) ماساژ دهید.موها را با یک شامپو کراتین خوب بشویید. اگر موهای صافی دارید، دوبار بشویید. اگر موهای بسیار فری دارید، حداقل یک بار دیگر شستشودهید.
  • شامپو کراتین را روی موهای خود ماساژ دهید.
  • ساقه ی موهای خود را با شامپو کراتینه بپوشانید، از نوک بالا شروع کنید. در یک اینچ از پوست سر توقف کنید. موهای خود را با شامپو کراتینه به آرامی ماساژ دهید.
  • بگذارید شامپو کراتین به مدت 30 دقیقه روی موهایتان بماند.
  • شانه کردن موهایتان به توزیع یکنواخت مواد شامپوکراتین کمک می کند.در حالی که شامپو کراتین هنوز روی موهایتان است، گره های خود را به آرامی با یک شانه دندانه پهن شانه کنید. سپس، اجازه دهید درمان به مدت 30 دقیقه روی موهای شما بماند.
  • موهای خود را آبکشی کنید.
  • بعد از اینکه شامپو کراتینه جذب موهایتان شد، موها را کاملا آبکشی کنید.به طور کامل آبکشی کنید تا مطمئن شوید که هیچ شامپو کراتینه ای روی موهای شما باقی نمانده است زیرا ممکن است باعث شوره سر شود.
  • موهایتان را با سشوار خشک کنید و اتو کنید.
  • موهای خود را با سشوار خشک کنید. پس از خشک شدن کامل، موها را به قطعات کوچک تقسیم کنید و با اتو کردن هر قسمت، کراتینه را در آن قفل کنید. موهای خود را در قسمت های کوچک اتو کنید تا حرارت اعمال شود در آخر شما نتیجه ی استفاده از شامپو ی کراتین را مشاهده میکنید.

مهمترین مزایای شامپو کراتینه برای مو چیست؟

از اصلی ترین فواید شامپو کراتینه میتوان به نکات زیر اشاره کرد:
  • درخشش را به موهای شما باز می گرداند.
  • موخوره را با موفقیت برطرف می کند و تضمین می کند که موهای شما همیشه مرتب و خیره کننده به نظر می رسند.
  • استحکام و تعادل مو را بازیابی می کند.
  • موهای بسیار آسیب دیده را درمان می کند.
  • رنگ مو را برای مدت طولانی تری حفظ می کند و باعث می شود که ظاهری تازه و قوی داشته باشد.

هر چند وقت یک بار باید کراتینه درمانی انجام شود؟

سوال رایج دیگری که در مورد شامپوهای کراتینه مطرح می‌شود این است که هر چند وقت یک‌بار باید آن‌ها را روی مو اعمال کرد. پاسخ این سوال دقیق نیست و بسته به نوع مو و نتیجه دلخواه متفاوت خواهد بود. هر چه موها آسیب بیشتری ببینند، برای بازیابی کامل و بازگرداندن تعادل و سلامت آن، باید بیشتر از شامپوهای کراتینه استفاده شود.

در حالت استاندارد، یک درمان کراتینه بین سه تا شش ماه طول می کشد. اگر به طور منظم از شامپوهای بدون سولفات یعنی همان شامپو کراتین استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که اثر آن برای مدت طولانی تری باقی بماند. با این حال، ممکن است بخواهید با یک متخصص صحبت کنید که می تواند وضعیت موهای شما را تجزیه و تحلیل کند و به شما پیشنهاد دهد که هر چند وقت یکبار بهتر است درمان را با توجه به نیازهای شخصی خود انجام دهید.

آیا باید موهایم را روزانه بشورم؟

نه واقعا، اما توجه داشته باشید که دفعات شستشو بین افراد متفاوت است و به فعالیت ها و میزان سبوم ترشح شده از پوست سر بستگی دارد. لزومی ندارد که همه افراد هر روز موهای خود را بشویند.بنابراین، شستن هر روز موهایمان باعث خشکی آن می شود، به همین دلیل است که ما به نرم کننده نیاز داریم. اما پس از آن استفاده بیش از حد از نرم کننده موهای ما را شل می کند، بنابراین ما آنها را شامپو می کنیم و این چرخه ادامه می یابد.
اگر موهای خود را هرروز می شویید، مطمئن شوید از شامپوی غیر شیمیایی با pH متعادل استفاده می کنید تا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی به حداقل برسد و آسیب به موهای شما کاهش یابد. شما انواع شامپوها را میتوانید از سایت نیروان تهیه کنید.

آیا شامپوی کراتین به رشد سریع موهای من کمک میکند؟

متاسفانه نه. هیچ چیزی که نمی توانید به صورت موضعی استفاده کنید نمی تواند به رشد سریع موهای شما کمک کند. درحالیکه شامپوکراتینه از محصولات مراقبت ازمو می توانند با تقویت مو به جلوگیری از شکستگی مو کمک کنند، اگر می خواهید موهایتان سریعتر رشد کنند، باید این کار را از درون به بیرون انجام دهید، یعنی از طریق تغذیه بهتر: آهن و روی (موجود در اسفناج، سالمون، عدس). به عنوان مثال، تخم مرغ و ویتامین های گروه B (موجود در برنج قهوه ای و غلات کامل) و امگا 3 (موجود در ماهی های روغنی و گردو) به ویژه مفید هستند.

آیا کراتینه مو بعد از دکلره واجب است؟

دکلره آسیب بسیار زیادی به موهای شما وارد می کند. بهترین حالت ممکن برای جلوگیری ازاسیب این می باشد که بعد از هر بار دکلره کردن مو کراتینه مو را انجام دهید. پس بهتر است که این طور در نظر بگیریم که آسیبی که دکلره به موها وارد می کند برابر با بهبود و جانی است که کراتینه مو به موهای شما می بخشد. در واقع به ازای هر بار دکلره مو یکبار نیاز داریم موهایمان را کراتینه کنیم تا جان تازه ای بگیرند و کیفیت آن حفظ شود.استفاده از شامپو کراتینه پس از کراتینه کردن از واجبات میباشد.

آیا شامپو بچه برای موهای کراتینه شده مناسب است؟

در واقع بعد از کراتینه مو شامپویی مناسب است که سولفات فری یا بدون سولفات باشد. باید بدانید سولفات ماده ای است که دشمن کراتینه مو می باشد، اینکه به طور کل کراتینه موی شما را نابود کند.نادرست است، بلکه با گذشت زمان و آرام آرام اثر کراتینه موی شما را از بین می برد.
در حقیقت به جای اینک مدت زمان اثر کراتینه مو های شما 6 و یا 8 ماه بماند ، در عرض دو تا 3 ماه این اثر از بین می رود و موهای شما به حالت قبل ازکراتینه بازمی گردد.پس به خاطر حساسیتی که در پوست و موی کودکان وجود دارد ، شامپوهای بچه همیشه بدون سولفات اند و برای استفاده بعد از کراتینه مو مناسب هستند، باید دقت کرده باشید که شامپوهای سولفات فری یا بدون سولفات کمتر کف می کنند ، که این امر خود نشانه ای است از نبود سولفات در درون این شامپوها میباشد.

آیا شامپو کراتینه باعث ریزش مو میشود؟

اگر این محصولات حاوی مواد شیمیایی خشن یا خطرناک باشند، شامپوهای کراتینه ممکن است باعث ریزش مو شوند. محصولات کراتینه نامعتبر باعث آسیب بیشتر به مو می شوند. پس از مدتی موها خشک می شوند و می شکنند.
کراتین بی کیفیت نیز به پوست سر آسیب می رساند و منجر به ریزش مو می شود. در نتیجه موها زیاد می ریزند و می توانند منجر به طاسی شوند که درمان آن دشوار است.
فرمالدئید موجود در کراتین می تواند اثرات زیادی بر سلامت انسان داشته باشد. برخی از علائم معمولی عبارتند از: سوزش چشم، آسیب سیستم عصبی، سردرد.
فرمالدئید موجود در کراتین نیز عامل سرطانی مانند سرطان بینی یا سرطان نازوفارنکس است.

متاسفانه، تحقیقات زیادی در مورد موضوع درمان بالقوه کراتینه ریزش مو انجام نشده است. با این حال، اگر پوست حساسی دارید، قرار دادن مواد شیمیایی خشن روی پوست سر یا موهایتان می تواند ایده بدی باشد. در حالی که درمان‌های کراتینه ممکن است موها را سالم‌تر نشان دهند، در واقع برای بسیاری از مصرف‌کنندگان ارزش خطر ریزش مو را نداشته باشند.

راهنمای مراقبتی نگهداری از مو بعد از کراتینه

  • استفاده از شامپوی کراتین: در واقع این محصول بهداشتی بدون سولفات شامپوی مصرفی کسانی است که کراتینه انجام میدهند.
  • استفاده از کلاه شنا در هنگام استخر رفتن و یا شنا کردن: کلر موجود در آب استخر و همینطور نمک موجود در آب دریا سبب کم شدن اثر کراتینه مو می شود.
  • چرب کردن موها با کمک روغن های درمانی: مثل روغن نارگیل نیز در این مورد می تواند کمک کند واز تماس مستقیم آب استخر و دریا با موهای کراتینه شده ی شما جلوگیری کند.
  • استفاده از ماسک مو بعد از انجام کراتینه مو: البته نه هر ماسک مویی ، ماسک مو باید بدون سولفات باشد. این روزها با وجود برندهای گوناگون موجود در بازار پیدا کردن ماسک موهای بدون سولفات کار سختی نیست پس در خرید آنها عجله کنید.

  • از سشوار، بابلیس، اتو مو تا میتوانید دوری کنید چون کیفیت کراتین شما را پایین میاورند.
  • از شینیون کردن بیش از حد موهای کراتین شده پرهیز کنید.

چگونه از موهای فرفری خود خلاص شویم؟

سخت ترین کار رسیدگی و آرایش موهای وزدار یا موهای فرفری می باشد.از قدیم آرزوی داشتن موهای صاف در دل افراد فرفری بود که امروز به راحتی میشود برآورده کرد.با وجود مواد کراتینه موهای خود را به اندازه ابریشم صاف و لخت کنید.

آیا کراتین باعث سوختگی مو میشود؟

ما به کراتین به عنوان یک احیاگر مو نگاه میکنیم، پس در واقع میتوان گفت که کراتین و شامپو کراتینه در جهت درمان مو و مراقبت از مو نقش بسیار مهمی دارند. اما دست نگه دارید در کنار این فواید، کراتینه می تواند سبب سوختگی می شود. اگر از مواد کراتینه اصل استفاده نشود همین میتواند عامل ایجاد سوختگی باشد.از طرفی اتوکشی در حین کراتینه کردن بسیار مهم است، اتوکشی یک امر کاملا تخصصی میباشد و اگر شما ندانید که چه زمان و با چه درجه باید این روند طول بکشد میتواند سبب سوختگی موهایتان شود.

آیا نیاز است که بعد از کراتینه کردن موهایمان را خشک کنیم؟

همه ی کسانی که کراتینه انجام میدهند به دنبال افزایش عمر موهای کراتینه شده ی خود هستند.پس اجازه بدهید یک عامل مهم برای ماندگاری بالا کراتینه به شما بگویم اول استفاده از شامپو کراتینه و بعد از آن خشک کردن مو میباشد.قبلا مردم به اشتباه فکر میکردند که مویی که کراتینه می شود باید بدون خشک کردن به موی صاف در بیاید و دلیل اینکه سراغ کراتینه میرفتند این بود که فکر میکردند دیگر نیاز به سشوار و اتو کشی به هیچ عنوان ندارند.
اما نکته اینجاست که خیس رها کردن مو سبب ایجاد پوسیدگی بر روی ساقه ی موها میشود و سبب کاهش طول عمر کراتینه ی شما میشود.بعد به یاد داشته باشید که بعد از هر بار حمام رفتن حتما حتما موهای خود را خشک کنید.
با کراتینه کردن دیگر از حمام رفتن فرار نکنید.
برای هر زنی 24 ساعت زمان کمی است که به همه ی مشغله های روزانه اش بتواند رسیدگی کند.اگر بخواهیم تمام پروسه ی مراقبت از مو، مراقبت از بدن، مراقبت از پوست را انجام دهیم زمان بسیار زیادی را باید برایش صرف کنیم. در این مقاله شما را با راز کراتینه و خرید شامپو کراتین اشنا میکنم که در تایم حمام کردن تان صرفه جویی شود.اگر شما موهای وز و یا فری داشته باشید کلی زمان در خشک کردن و همچنین صاف کردن آن باید بگذارید اما با استفاده از کراتینه و شامپو کراتین این صافی و ابریشمی را قبل از حمام به خود هدیه میدهید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.